the dutch mirror – geen andere muze


(english version below)

geen andere muze

(Aan De Geliefde)

“Maar ik denk altijd dat de beste
manier om te weten van God is liefde van vele dingen.”

-Vincent Van Gogh

wheatfieldwithcrowVanGogh

 

 

maanloze maanloze de woestenij van de nacht

er zijn geen andere vrouw alleen  u

besneeuwde bergen terrggebracht tot dorre duinen

ik struikelen door zandstormen op zoek naar schoonheid

mijn blote voeten afbrokkelende skeletten aan stof

die stijgende tij oplost te niets

mijn vlakke canvas morbide tinten van grijs

winter beroofd zon

maan

en sterrenhemel nachten

zonloze zonloze de woestenij van de nacht

dostoyevski zei schoonheid redt de wereld

maar zonder uw waarheid is er geen goedheid

zonder uw goedheid is er geen vrijheid

gewoon saai mist huilen in alle richtingen is

sterloze de woestenij van mijn lege droom

er geen andere muze voor mij dan u

die het niet kwestie indien ik slapen of wakker

de boot ik wacht op zonk voor mijn dood

er zijn geen sterren onder de zuiderzee

no other muse

(To The Beloved)

“But I always think that the best way

to know God is to love many things.”

-Vincent Van Gogh

moonless moonless the wasteland of the night

there are no other woman only you

reducing snowy mountains to barren dunes

i stumble through sandstorms  seeking beauty

my bare feet crumbling skeletons to dust

the rising tide dissolves to nothingness

my flat canvas to morbid shades of grey

winter bereft  sun

moon

and starry nights

sunless sunless the wasteland of the day

dostoyevski  said  beauty saves the world

but without your truth there is no goodness

without your goodness there is no freedom

just dull fog weeping in all directions

starless the wasteland of my empty dream

there is no other muse for me than you

it does not matter if i sleep or wake

the boat i await sank before my death

wheatfieldwithcrowVanGogh

there are no stars beneath the zuider sea

mark emmanuel christopher valentine

(october 13, 2011)

This entry was posted in Poetry and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

